XM.COM

Thursday 31 March 2016

Tindakan wanita selamatkan anjing kemalangan dipuji

Gempar wanita memegang anjing??

Syukur masih ada sifat ikhsan terhadap haiwan walaupun ia hanya seekor anjing.



Minggu lalu satu rakaman video telah tersebar luas menunjukkan seorang wanita bertudung menyelamatkan anjing di tengah jalan akibat kemalangan.


Minggu ini wanita tersebut, Anis Mohd Taufiq dijemput krew Sinar Fm utk ditemuramah dek kesanggupan/sifat keikhsanan beliau menyelamatkan seekor anjing yang kemalangan.

Pagi td (31 Mac 2016) 
saya pergi kerja dlm pukul 10pagi mcm tu, terdengar celoteh kak Bed menemuramah seorang wanita yang bernama, Cik Anis..

Mendengar cerita Cik Anis ni, dia dalam perjalanan pulang dari kerja di area Shah Alam, kebetulan jalan mastu jem teruk.

Jadi, semasa kejadian berlaku dia turun menyelamatkan anjing tersebut walaupun beliau berkata anjing tersebut sangat berat.

Beliau menyuruh salah seorang netizen yang berada disitu utk mengangkat anjing tersebut, namun lelaki tersebut menolak utk tidak angkat.  Beberapa kali tidak diendahkan, beliau dengan sendirinya menyinsing lengan baju dan mengankat anjing tersebut.

Nak dijadikan cerita anjing tersebut mati semasa beliau mengangkat, jd nk tak nk dia kena tanam jgk la.  Kwn Cik Anis yang lain mengatakan bahawa anjing ini mempunyai tuan kerana terdapat Collar di tengkuknya jd nak tak nak kena tinggal je la anjing ni tepi jalan mengharapkan ada org yang ambil utk ditanam.

Begitu la ceritanya seorang wanita yg berani /sanggup menolong anjing yg dalam kesakitan. Semoga Allah merahmati perbuatan mulia itu Cik Anis.  

Well, Keep it up.

No comments:

Post a Comment